Per fi hem pogut anar a fer raquetes de neu! Aprofitant les nevades de l’última setmana un grup de valents hem pujat a fer una raquetada a Aransa. Tot i les baixes d’última hora, vuit persones vam poder gaudir d’un dia assolellat gairebé primaveral en un entorn magnífic.

A les 9.30h del matí ens vam trobar tots al pàrquing de l’Estació d’Esquí d’Aransa a la Cerdanya. Després de repartir el forfait i el material a tothom, vam fer una breu introducció a l’ús de les raquetes de neu i ens vam aproximar a Raquetes a Aransal’inici del circuit. Un cop equipats, amb raquetes i bastons, vam enfilar cap al Pla de la Llet passant per un itinerari molt variat amb trams per dins del bosc i clarianes fins arribar al Coll de Queralt on el paisatge canviava radicalment i ens regalava unes vistes panoràmiques de bona part de la Cerdanya. A partir d’aquest punt hi havia les últimes pujades que quedaven gratament compensades a mesura que anàvem ascendint. Finalment, després de prop de 2 hores de ruta, vam arribar al Pla de la Llet. Des del mirador, teníem una vista panoràmica de 360º amb la Serra del Cadí, la Tossa Plana d’Alp i la Tossa Plana de Lles entre d’altres. A més a més, vam tenir la sort de gaudir d’un temps immillorable que ens va permetre veure tot el paisatge nítidament sense ni un sol núvol. Després de les fotos de rigor i de recuperar forces, vam iniciar el descens pel mateix camí fins al punt de partida.

En total vam caminar 8km amb 287m desnivell en 3h30min. Aprofitem per felicitar a tots els integrants del grup ja que era un itinerari un pèl exigent per gent que s’inicia en les raquetes i tothom va assolir el repte perfectament! Enhorabona!grup raquetada 2016

Però la raquetada no va acabar aquí! Després de recollir el material, vam arribar fins a Bellver de Cerdanya on la Núria ens havia preparat un dinar deliciós! Al Picot Negre vam poder provar diferents plats casolans com ara el Trinxat de Cerdanya, els croquetots, les mandonguilles amb la recepta de l’àvia o el confit d’ànec amb mermelades d’elaboració pròpia.

dinar

En resum, va ser una dia de natura, activitat física, bon menjar i molt riure que ens deixen molt bon record i per això volem mostrar el nostre agraïment a tots els participants! Seguirem muntant raquetades!!!